Friday, June 8, 2012

مدارس دینی


مدارس دینی

ازبکستان کشوری که در آن اسلام به طور گسترده ای پذیرفته و تمرین است. مدارس مدارس هستند که در آن دانش آموزان به اسلام و علوم است. در حال حاضر ، بسیاری از مدارس در حال عملکرد است. آنها یکی از آنهایی که بزرگترین و زیبا ترین در جاده ابریشم. شما به آنهایی که معروف ترین و بزرگترین مراجعه کنید. در این مکان مقدس هستند ، شما باید رفتار مناسب را دنبال کنید. به عنوان مثال ،

  • کفش باید برداشته هنگام ورود
  • زنان باید سر خود را با پارچه پوشش
  • حداقل از پوست باید قابل مشاهده

برای تذکرات به شیوه ای بیشتر ، مراجعه به باید بدانید

[ویرایش]Kukeldash Madrassah -- تاشکند

Kukeldash Madrassah -- تاشکند
مدرسه Kukeldash (قرن 16) که توسط مشاور از تاشکند Barakkhan خان و پسرش محمد درویش ساخته شد. نام Kukeldash ، به معنی "شیر برادر" ، آن را در سال 1551-1575 در سبک سنتی معماری ساخته شده است. پس از ورود می توان یک مسجد در سمت چپ در پشت پورتال ، و اتاق مدرس (darshona) در سمت راست تحت پوشش گنبد را پیدا کنید. حیاط دادگاه بزرگ است و توسط 38 کلاس های درس و تراس باز احاطه شده است. پیش از این ، مدرسه یک ساختمان سه طبقه بود ، اما اکنون آن را به دو طبقه. در قرن 17 ، در مدرسه Kukeldash به عنوان انبار و یا به عنوان یک کاروان ، اطلاق می شود. این قابل توجهی به عنوان یک نتیجه از زمین لرزه در سال 1886 و 1946 رنج می برد. مرمت آثار متعدد تغییر ظاهر مدرسه.

مدرسه Kukeldash توسعه سنت های معماری در دوره Mawaraunnahr Temurid است. این است که به تعدادی از مدارس معماری مهم ترین ازبکستان است.

[ویرایش]Barakkhan Madrassah -- تاشکند

Barakkhan Madrassah -- تاشکند
در اواسط قرن 16 ، در مدرسه از Barakkhan یکی از اساس گروه یادبود که شامل دو آرامگاه (یک و یک ناشناس Suyunidjkhan) شد. Barakkhan می خواست ساخت و ساز خود را از مدرسه می شود شبیه به یک قصر بزرگ است. بنابراین دروازه ورودی اصلی و درهای منتهی به hudjra کنده کاری شده اند تزیین شده با جواهرات ، عاج و فلزات غیر آهنی. گنبد از مدرسه ، به طور مشابه به Madrassah معماری سمرقند ، با کاشی های آبی رنگ پرچ شده. بنابراین مدرسه توسط مردم و در ادبیات به عنوان Kok Gumbaz (گنبد آبی) شناخته شده است. زلزله قوی ، که در تاشکند در سال 1868 صورت گرفت و خسارات زیادی به مدرسه. طبقه دوم رنج می برد به خصوص. گنبدهای آبی رنگ افتاد.

[ویرایش]Muy Muborak Madrassah -- تاشکند

Muy Muborak Madrassah -- تاشکند
در اواسط قرن 19 ، در مقابل در ورودی مدرسه Barakkhan یکی دیگر با نام مبارک Muy ساخته شده بود. منشا این نام با توجه به افسانه ای که پیامبر (ص) مو اینجا ذخیره شده بود متصل می شوند. منابع ذکر است که معلم (mudaris) از این موسسه آموزشی واعظ شناخته شده از آموزه های صوفی نقشبند Hadja احرار ولی شد.

ساختمان فاسد. سپس آن را تا حدی ترمیم شده بود ، و با outhouse را بازسازی کرده و به زودی به یک کتابخانه تبدیل شده است. اساس ذخایر خود را به نسخه های خطی به سمت چپ توسط Ishan Babakhan بن Abdulmadjidkhan شد. در حال حاضر تعداد صندوق بیش از 20000 کتاب و بیش از 2000 نسخه خطی. در میان مجموعه مقاله از Qo'ran از عثمان در چرم گوزن را در دست خط kufi در حاکم بر عثمان خلیفه است (634-644) نوشته شده است.

[ویرایش]شیر Dor Madrassah -- سمرقند

شیر Dor Madrassah -- سمرقند
گفت : "آکروبات ماهر از فکر بالا رفتن از طناب از تصور خواهد شد که محدودیت های خود را به مناره ممنوع است." چنین کتیبه extolling madrassah ، به Registan توسط فرماندار Yalangtush بین 1619 و 1636 ساخته شده است. هنری او کوشید تا بازی برای اولین بار در مقیاس و اشراف ، هر چند که ممنوعیت قرآن در برابر منع تقارن دقیق تصویر آینه وار. طول نما یکسان ، 51 متر از مناره به مناره است. تفاوت های سازه شامل فقدان مسجد ، کلاس های درس عقب و ورودی کمکی در نمای جانبی. حتی به نظر می رسد اینچ پوشش داده شده با رنگ غنی طرح های هندسی و گل. در حالی که کارشناسان تشخیص کاهش متناسب و تزئینی از دوره تیموری ، نمایندگی سبک خاصی از زندگی حیوانات یک توسعه قابل توجه است. در بالای قوس pishtak اجرا شیر است که به نام آن مدرسه ، Dor شیر -- شیر تحمل.

[ویرایش]Tillya کری Madrassah -- سمرقند

Tillya کری Madrassah -- سمرقند
برای محصور مربع در هماهنگی خشنود ، Yalangtush معماران خود را به حال کشش نمای از madrassah سوم به 75 متر ، ساخته شده بین 1646 و 1660. گوشه turrets کوچکتر به مناره ارجح است. جشن آمیزه ای است به همان اندازه با نمادهای خورشیدی و نقوش بافته گل در رنگ های شبیه به شیر Dor پر جنب و جوش. کری Tillya دو داستان از hujra ، تهویه مناسب توسط panjara و حک شده با پنجره های گچ. طبقه تک سلول در محور دیگر بر گنبد فیروزه ای بزرگ و پورتال در سمت غرب. آنها اعلام مسجد در شهرستان جماعت ، تیمور لنگ را برای بی بی خانم در حال حاضر در خرابه شد و Kukeldash به حال ناپدید شد. از این رو به عنوان امیر Tillya -- -- داخلی با شکوه آن در کون DAL برگ به سبک طلا swathed 'طلاکاری شده از کتیبه Qo'ranic و استالاکتیتهاو بالا محراب سنگ مرمر ، به فرش مانند پانل های دیوار و سقف از برگ های ظریف و گل سر گشت می زد تا بی نهایت .

[ویرایش]Khodja Akrar -- مجتمع سمرقند

Khodja Akrar -- مجتمع سمرقند
Khodja Akrar پیچیده است 4 کیلومتری جنوب Registan در سمرقند. این است که در اطراف قبر شیخ Khodja Akrar (1404-1490) ، یکی از رهبران دراویش Nakhshbandi و غالب شخصیت سیاسی در ماوراءالنهر پس از مرگ Ulugbek ساخته شده است. تحسین شده توسط مردم به عنوان یک زاهدانه مذهبی و معجزه کارگر ، او به همراه داشت ثروت و نفوذ امیر تیمور بزرگ نوه ابو سعید و پسران او. بین 1630 و 1635 ، بخارا وزیر نادر Divanbegi ثبت مراسم تشییع جنازه ، مسجد توسط پسر Akrar را به یک madrassah بزرگ ساخته شده است. موزاییک کاشی کاری شده است به طور کامل بازسازی پس از پورتال می درخشد و دوباره با هنر بدعت. فارسی علامت heraldic از شیر ببر تعقیب تزیین دیوارها ، شبیه به آن در madrassah Dor شیر. در اطراف حیاط ، در مواجهه با نقوش گل و خورشیدی شبیه به کری Tillya ، اجرا می شود یک گالری از سلول های دانشجویی ، سالن های سخنرانی و یک مسجد گنبدی شکل ، تمام عملکرد دوباره در پی استقلال.

[ویرایش]Kosh Madrassah -- بخارا

Kosh Madrassah -- بخارا
کوچکتر و کمتر بلند پروازانه از madrassah Modar - I - خان (1566-7) است. madrassah یک طرح سنتی و با مهار نما کاشی کار و نشان دهنده زود هنگام عبدالله چند سال به عنوان حاکم است. girikh طرح از نما پیچیده هستند ، به بنفشه ، سبز و سفید پوستان هستند و پر جنب و جوش و پورتال چشمگیر است.

[ویرایش]Gaukushan Madrassah -- بخارا

Gaukushan Madrassah -- بخارا
چند متر از گالری ، این ماوریک قرن 16 است و غیر معمول برای آرایش نامتوازن آن ، ایجاد شده توسط طرح اتصال بی دست و پا از جاده ، ادغام و پس از آن از کلاس درس و مسجد با هم به اتاق سمت راست. دو طبقه سر در آن راه نیز می دهد ، و نه غیر منتظره ، به یک حیاط یک طبقه. Gaukushan (کسی که کشته شدن گاو) در ابتدا در سایت از یک کشتارگاه قدیمی ساخته شده بود ، اما امروز در خانه از یک کارگاه فلز chasers که صفحات و ewers برای دلار و یا مبلغ به فروش برساند.

وابسته Gaukushan مقابل مناره در واقع در خدمت مسجد خوجه ، یک مسجد بزرگ و محصور در 1598 توسط شیخ جویبار Khodja Kalon برای نماز جمعه ساخته شده است.

[ویرایش]Ulugbek و عبدالعزیز مدرسه -- بخارا

Ulugbek و عبدالعزیز مدرسه -- بخارا
چند صد متری شرق از Kalon Poi فراتر از بازار در عین - I - Zargaron ، دروغ دوم بخارا را به مدرسه kosh ، از هم جدا شده Khodja نورآباد خیابان و 200 سال از تاریخ Bukharan. Madrassah Ulugbek (1417) از نخستین سه سفارش حاکم روشن تیموریان (که دو نفر دیگر ایستاده در سمرقند و Gijduvan) و نفوذ خود را سکولار غالب طراحی بیرونی از کالج مذهبی بود. نقوش ستاره را بازتاب شیفتگی Ulugbek با ستاره شناسی ، طراحی نشان دهنده سنتز در حال حاضر تاسیس از علم و هنر. کتیبه در پانل ورودی اعلام گفت : "این وظیفه مقدس هر مرد مسلمان و زن پس از به دنبال دانش" است. نوشته های قبلی در ادم خرده گیر درب مبارک بیشتر پیگیری حکمت : "بالاتر از دایره مردم و در حکمت از کتاب مدرسه ، اجازه دهید که درهای لطف و رحمت خدا باز هر فوری"

[ویرایش]Ulugbek Madrassah -- بخارا

Ulugbek Madrassah -- بخارا
اهمیت سابق Gijduvan است با انتخاب Ulugbek از شهرستان برای madrassah سوم خود ساخته شده در 1433 نشان داده شده است. هشتاد سال پس از بابر ، تیموریان تاریخ و زمان آخرین بنیانگذار سلسله Baburid در هند است ، ملاقات کرد شکست humbling است. او موفق به فرار ، به ماوراءالنهر بازگشت به هرگز. کتیبه majolica در حال اجرا در امتداد دیوار پورتال خود را اعلام madrassah به عنوان "یک مکان مقدس ، یک ایوان برابر به باغ بهشت». این ساختمان است که به بیشتر به عنوان کاخ از پناهگاه ارائه madrassah به زائران امیدوار که هنوز به رغبت و دریافت نعمت از forecourt خدمت کرده اند.

از طریق ورودی pishtak است و یک حیاط مربع ، از که چهار iwans بزرگ (طاقی شکل قوس) را بر روی 50 hujra (سلول های دانشجویی) در دو داستان می دهد. در گوشه گنبد دروغ بزرگ darskhana (سخنرانی سالن) ، در حالی که محور غرب پنهان یک مسجد five bayed.

[ویرایش]امیر Tura Madrassah -- خیوه

امیر Tura Madrassah -- خیوه
madrassah است در بخش شمالی از Ichan قلعه در میان خانه های شخصی قرار گرفته است. بود در سال 1870 توسط برادر محمد رحیم خان II (1863-1910) ساخته شد و پس از او نام گرفته است. نمای اصلی یک پورتال بالا با یک تو رفتگی در دیوار دارای هشت سطح و دو طبقه از بازی بال. دیواره بالا از نمای دیگر نیز این توهم را از یک طرح دو طبقه ایجاد کنید. دکور خارجی بسیار ساده است. Majolica تنها در turrets گوشه زاویه ای ، guldasta ، و گنبد خود را اعمال می شود. پنجره از hudjras هنوز هم دیوارها ganch خود را (pandjara) را حفظ کنید.

[ویرایش]اعراب و خان ​​و محمد امین Inak Madrassah -- خیوه

اعراب و خان ​​و محمد امین Inak Madrassah -- خیوه
madrassah two تاریخی در مرکز Ichan قلعه ، در سمت چپ جاده برجسته از دروازه عطا darvaza به Palvan - darvaza واقع شده است. اول با اعراب و محمد خان (1602-1623) از Chinggisids (دودمان چنگیز خان است) متصل شده و دوم مربوط به محمد امین Inak (1763/70-1790) ، بنیانگذار سلسله Manghit.

madrassah از محمد امین Inak تاریخ را از نیمه دوم قرن 18. شامل دفن در داخل برج از aivan جنوب. افسانه می گویند که آن ممکن است به آرامگاه یا محمد امین inak یا پسر کوچک او.

No comments:

Post a Comment