Friday, June 8, 2012

آرامگاه


مردم بزرگ بودند ، به دنیا آمد ، زندگی کرد و رفت در خاک ازبکستان. در حافظه از این افراد و عمل صالح خود ، آرامگاه بسیاری از آنها ساخت که در آن مقبره آنها نگهداری می شود. این مکان مقدس هستند و رفتار مناسب باید به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال ،

  • کفش باید برداشته هنگام ورود
  • زنان باید سر خود را با پارچه پوشش
  • حداقل از پوست باید قابل مشاهده

برای تذکرات به شیوه ای بیشتر ، مراجعه به باید بدانید

[ویرایش]Guri امیر -- سمرقند

Guri امیر -- سمرقند
"آیا باید در آسمان ناپدید می شوند ، گنبد آن را جایگزین' ، یک شاعر در glimpsing گنبد در بالای آرامگاه امیر تیمور Guri امیر می گوید. این آرامگاه حاکم ، چند دقیقه "از سمرقند هتل به راه رفتن.

بین سالهای 1400 و 1401 نوه مورد علاقه اش ، محمد سلطان ، بنا madrassah khanagha و پیچیده است. مرگ محمد در سال 1403 باعث امیر تیمور برای تکمیل گروه با یک مقبره. اسپانیایی فرستاده Clavijo گزارش که چگونه امیر پیری ، به سایت در اواخر سال 1404 انجام شد ، آن را با عظمت افزود : تنها در ده روز بازسازی 'در معرض خطر از وحشتناک جریمه به کارگران ، خواستار شده بود. اگر چه او دفن او در شهر Shakhrisabz در نظر گرفته شده ، امیر تیمور به زودی گذاشته شد تا در کنار نوه اش استراحت و پس از نسل به Ulugbek ، که حضور است موجب ترمیم است.

محمد سلطان آبی tiled پورتال باز می شود بر روی یک حیاط یک بار با مناره گوشه و flanked توسط madrassah و khanagha. امروز فقط پایه های زنده ماندن. عدم وجود آنها بر monumentality ساده از امیر Guri خود ، بر اساس یک اتاق هشت ضلعی تزئین شده با girikh هندسی. در بالای آن ، محل بستن کمربند بلند ، درام استوانه ای شکل ، کتیبه "خدا جاویدان" ویکتوریا به خط سفید خط کوفی سه متر بالا است. مهمترین دستاورد ساختمان در fluted عظمت گنبد آسمان آبی است ، به آرامی تورم را تا ارتفاع بیش از 32 متر است. در دنده 64 گسترش آن پوست رنگ کاشی در یک الگوی معین مستمر. زرد و سبز را جبران فیروزه ، رنگ آبی به عنوان نور و بازی سایه با رنگ موزاییک. فقط به عنوان دیدنی و جذاب است که فضای داخلی مقبره ، رسید از طریق گالری شرقی اضافه شده توسط Ulugbek.

کاشی عقیق سلیمانی شش ضلعی وام دیوار پایین تر زجاجی مایل به سبز ، در صدر شده توسط کتیبه Qo'ranic حک شده در سنگ مرمر و نقاشی یشم. پانل های هندسی با انتشار ستاره درخشش ، در کنار سوله آویزان با استالاکتیتهاو تولیدات از کاغذ مچاله رنگ آبی و طلا. گنبد داخلی میگذرد پوشش طلاکاری شده پیچیده در اطراف پنجره ها شبکه بالا است. احاطه شده توسط راه آهن ، سنگ مرمر ، هفت سنگ مرمر سنگ قبر محاصره تیره سبز دال 1.8 متر طول ، یک بار تکه ای از یشم بزرگترین در جهان است. شکاف در فارسی مهاجم نادر شاه که سعی کرد آن را در 1740 حذف سرزنش کرد.

امیر تیمور دروغ به عنوان درخواست در پا و روحانی خود را مشاور میر Sayid Barakah. در جهت عقربه های ساعت هستند محمد سلطان ، Ulugbek ، تیمور لنگ را به پسر شاهرخ و Miranshah ، و دو فرزند که نامش ذکر نشده. قطب موی دم اسب علامت قبر از انسان مقدس ، که باقی مانده است که مقبره در حال ساخت بود ، کشف شد. علامت منظره ای عادی در سفر حج به مکه سخت بود. این سنگ قبر در واقع cenotaphs مطابق طرح از قبر واقعی در دخمه های زیر طاقی شکل ، که معمولا به بازدید کنندگان بسته است.

در حیاط ایستاده است یک بلوک بزرگ سنگ مرمر حک شده در اسلیمی و شناخته شده به عنوان تاش Kok (آبی سنگ). مورخان بی اعتبار اعتقاد به این که این تاج و تخت امیر تیمور بود. اما از قرن 17 آن را قطعا به عنوان سنگ تاج مورد استفاده قرار گرفت توسط emirs Bukharan. ایران ادعا می کنند کاسه در نزدیکی حمام تیمور قبل از نماز وضو گرفتن و یا حتی از دست دادن سنج نظامی قبل از جنگ هر سرباز آب انار را در آن فشرده شده است. هنگامی که بازماندگان به حال مست ، مانده تعیین تعداد کاهش یافته است.

[ویرایش]آک Serai مقبره -- سمرقند

آک Serai مقبره -- سمرقند
مدفون در حیاط پشت فقط در جنوب شرقی Guri امیر یکی دیگر از مقبره تیموری ، شناخته شده به عنوان آک Serai (در حالی که کاخ) ، ساخته شده در اطراف 1470 است. با این حال حتی در ظریف خراب ، اتاق صلیبی ساختمان ، قوس طراحی ، موزاییک لعاب و برگ طلا kundal. استالاکتیتهاو فلفل داخلی گنبد و برخی از نقاشی دیواری نیز زنده بمانند.

[ویرایش]Rukhabad مقبره -- سمرقند

Rukhabad مقبره -- سمرقند
یک مسیر هموار یک بار از شمال به رهبری امیر Guri به مقبره Rukhabad کردن Registan ، خیابان توسط تیمور در همان زمان به افتخار شیخ برهان الدین Sagarji ساخته شده است. قبر این عارف وام آرامگاه نام محبوب خود Rukhabad ، "منزلگاه روح". شرح ادعا تابوت از محمد پیامبر (ص) مو با او به خاک سپرده شد. طرح کلاسیک ، اتاق مکعب ، درام ، هشت ضلعی ، گنبد مخروطی مو با چمن ، به علاوه عدم پورتال و کوره پزخانه بدون دکوراسیون به آثار نگاه archaistic. فقط به ابعاد بزرگ به یاد یکی از منشاء آن تیموری است.

[ویرایش]اسماعیل سامانی مقبره -- بخارا

اسماعیل سامانی مقبره -- بخارا
آرامگاه اسماعیل سامانی جذاب پیچ های معماری از رنگ آبی است. همچنین قدیمی ترین ، بهترین حفظ شده ، ساختمان اصلی ترین نفس گیر و در بخارا ، و بدون شک ، یکی از برجسته معماری از هر سفر به ازبکستان.

تقریبا کامل مکعب آجر در آغاز قرن 10 ساخته شده بود و متعلق به تجدید حیات فرهنگی بزرگ خاندان سامانی (875-999). آرامگاه نام خود را از یکی از این سلسله اسماعیل ، و شامل نه تنها آرامگاه خود را بلکه همچنین که از پدرش احمد ، نصر برادر زاده اش و برخی دیگر از خط سامانی.

آرامگاه جذب عناصر از معماری اولیه سغدی (مانند گوشه های سنگین buttresses) و پرستش آتش ساسانی. ترکیب این با حساب های اخیر و پیشرفت های هندسی ساخته شده توسط Khorezmi آل ، آل Fergani و ابن سینا و تکنولوژی ، گورستان تاریخی را به عنوان یک فرمول معماری برای قرن ها به خدمت می کنند.

ساخت و ساز از یک مکعب 10.8 متر با چهار نمای ظاهری یکسان ، همه از آن شیب کمی به سمت داخل و که بر اساس آن نشسته گنبد نیم کره ای حلقه دار با چهار domelets. چهار قوس داخلی حمایت ستون گوشه فرم squinch که بر اساس آن استوار انتقال 8 و 16 طرفه به درام. این chortak (چهار طاق) سیستم انقلابی بود برای زمان و به تعداد بیشماری از تسلط بر مقبره یادبود پس از آن. از بیرون ، منطقه از انتقال توسط یک گالری از ده پنجره است که ارائه دهنده نور و تهویه برای خنک مقبره داخلی پوشانده. آرامگاه نیز غنی است در نماد. مکعب آن نه تنها اشاره به سنگ مقدس کعبه در مکه (عربستان سعودی) ، اما علاوه بر این نماد زمین و مکمل گنبد آن ، نماد آسمان ، برای ایجاد یک استعاره از جهان.

عظمت واقعی از ساختمان نهفته در نشاط و غنای بافت از سبد بافته شده کوره پزخانه های آن ، مجموعه در یک سری از الگوهای پیچیده absorbingly پس از تکمیل از ساختار اسکلت اصلی. چنین مهارت از کوره پزخانه که خلق و خوی خود را در تاکید غم انگیز یک بار با تغییر زاویه از خورشید است. آن گوشه ایستاده buttresses به عنوان حمایت بسیار دشوار ، خود را با 2 متر دیوار ضخیم بافته شده در ظرافت وزن. سعی کنید به ساختمان در ساعات مختلف سفر ، حتی در شب.

آرامگاه مقدس یک سایت به چند دلیل است. در اصل ، سنگ قبر دو دهانه ، که در آن اضطراب به زائران خود را به سوالات ، مشکلات و کمک های مالی و دیگری که در آن پنهان بود ملا راه حل در نظر گرفته را ترک کند. این سایت همچنین در اصل یکی از مقدس ترین گورستان در بخارا ، که در آن حتی emirs به ​​استراحت گذاشته شد. با این حال ، زمانی که در سال 1934 مقبره توسط باستان شناس شوروی Shishkin ، دفن شده در زیر چند متر انباشته از شن و ماسه و زمین کشف شد ، گور منتقل شد و منطقه را به Kirov پارک عمومی تبدیل شد. تجمع زمین حساب نیز بقای خود را در طول تخریب مغول. یک تهدید بیشتر زحمت کش معاصر به آرامگاه 1000 ساله را می توان در سمت چپ علامت نمک سفید شده توسط جدول آب در حال افزایش است. آرامگاه سامانی در سامانی پارک ، پیاده روی پنج دقیقه "به غرب از Registan واقع شده است.

[ویرایش]Ishrat خانه مقبره -- سمرقند

Ishrat خانه مقبره -- سمرقند
در طول راه از عبدی Darun دروغ ویرانی نجیب از خانه Ishrat ، و یا خانه شادی. شرح نشان می دهد همسر تیمور آن را به عنوان آرامگاه او ساخته شده است ، اما آن را یک قصر لذت شد و پس از آن که حاکم او را در هیبت در زیبایی خود را در آغوش گرفت. ناز و نعمت و از بین رفته از دکور داخلی خود را توضیح می دهد که شادی لقب ، طلا برگ ، موزاییک multicolor و شیشه ای رنگی. بیش از 20 سنگ قبر از زنان و کودکان تیموری اشغال دخمه. بالاتر از زمین پورتال قابل توجه ، یکی از بازماندگان زلزله 1904 ادعا کرد که گنبد فیروزه بالا ، منجر به یک بار توسط یک سالن دو طبقه گالری flanked. دو راه پله مارپیچ four هنوز هم اجازه چشم انداز پشت بام.

[ویرایش]Khodja عبدی Darun و Birun آرامگاه -- سمرقند

Khodja عبدی Darun و Birun آرامگاه -- سمرقند
برای یک صحنه زیبا از احیای اسلامی سمرقند شده است ، به حرم جذاب پیچیده Khodja عبدی Darun در جنوب شرق شهرستان. این است که با نام 9 قرن وکیل عرب عبد Mazeddin (Khodja نشان دهنده کسی است که ساخته شده زیارت مکه) همراه است. سلطان سنجر سلجوقی آرامگاهی برای او در قرن 12th ساخته ، توسط Ulugbek در قرن 15 در پشت khanagha با پورتال و بازسازی گنبد. در قرن 19 یک مسجد و madrassah کامل این گروه مجموعه ای در اطراف یک استخر بزرگ است. چهار درختان کهن پرتاب نور چیزی با نقاط رنگارنگ بر روی آب به عنوان پسر جوان شرکت در کلاس قرآن و مردان پیر مرد در زیر رنگارنگ چوبی دعا. این مجموعه است در گورستان که در آن یک madrassah جدید در دست ساخت است. نزدیکی دارد ، تکه از دیوار شهرستان ، از این رو آرامگاه را به عنوان عبدی Darun ، در مقایسه با دیگر القاعده Mazeddin در حرم عبدی Birun ، بسیار فراتر از دیوار در حومه جنوبی.

بخارا وزیر نادر Divanbegi با ساختمان دوم در 1633 و اعتبار ، و در آثار دیگر او ، کاشی کاری وام گرفته از سبک های پیش از آن گل و هندسی. مرمت در حال اجرا است تازه این الگوها در پورتال و گنبد در بالای اتاق آرامگاه ، در حالی که کمک های مالی از وفاداران بازسازی مجتمع مسجد مجاور.

[ویرایش]Khodja Akrar -- مجتمع سمرقند

Khodja Akrar -- مجتمع سمرقند
4 کیلومتری جنوب Registan است این گروه ساخته شده در اطراف قبر شیخ Khodja Akrar (1404-1490). او یک رهبر دراویش Nakhshbandi و غالب شخصیت سیاسی پس از مرگ Ulugbek بود. تحسین شده توسط مردم به عنوان یک زاهدانه مذهبی و معجزه کارگر ، او ثروت و نفوذ تیمور بزرگ نوه داشت ابو سعید و پسران او. بین 1630 و 1635 بخارا وزیر نادر Divanbegi ثبت مراسم تشییع جنازه ، مسجد توسط پسر Akrar را به یک madrassah بزرگ ساخته شده است. موزاییک کاشی کاری شده است به طور کامل بازسازی پس از پورتال می درخشد و دوباره با هنر بدعت ، علامت heraldic فارسی از شیر ببر تعقیب ، شبیه به آن در madrassah شیر Dor. در اطراف حیاط ، در مواجهه با نقوش گل و خورشیدی شبیه به کری Tillya ، اجرا می شود یک گالری از سلول های دانشجویی ، سالن های سخنرانی و یک مسجد گنبدی شکل ، تمام عملکرد دوباره در پی استقلال. جنوبی از madrassah مزین Khodja مسجد Akrar (17 - 20 قرن) ، یک ردیف از تابستان و زمستان ساختمان های tiled و دو برابر niihrab ، مرد چوبی تعبیه شده با شکل ستاره ها و ستون ها در پایان muqarna پایتخت گلفهشنگ است. پلت فرم دفن شیخ نهفته در جنوب استخر سایه هشت ضلعی.

[ویرایش]Shayhantahur گروه -- تاشکند

Shayhantahur گروه -- تاشکند
یکی دیگر از پیچیده قابل توجهی از ساختمان های یادبود ، که توسعه یافته در اطراف آرامگاه محترم ، گروه Shayhantaur (شیخ Khawandi Tahur) در قرن 5 - 9 است. در اساس آن است آرامگاه محترم که شیخی از تاشکند که در سال 1355 درگذشت. شیخ یک نماینده برجسته عرفان در Shash و نویسنده آثار بسیاری بوده است.

[ویرایش]Zengi عطا مقبره -- تاشکند

Zengi عطا مقبره -- تاشکند
این مجموعه آرامگاه ، 15 کیلومتری جنوب تاشکند ، در میان مقدس ترین سایت ها در استان است. Zengi عطا ، و یا پدر تاریک "، از تیره پوست Khodia شیخ ، واعظ قرن 13th صوفی و ​​شخص مقدس حامی شخص از چوپان بود.

شرح پرونده چگونه امیر تیمور بود بازسازی مقبره Yasawi در اواخر قرن 14 بارها و بارها ، اما یک دیوار فرو ریخت. Yasawi به او در خواب ظاهر شد ، که درخواست Zengi عطا مفتخر است. پس از تیمور ساخته شده کارگران عبور آجر در یک خط و بزرگ از ترکستان به تاشکند. آرامگاه این دو تاریخ را از آن زمان ، که تاشکند قلعه تیموری بود.

یک حیاط madrassah در قرن 18 اضافه شده است ، یک مسجد در سال 1870 و یک چند ضلعی مناره در سال 1914. گروه اخیر smartened گروه و ، بیشتر impressively ، پورتال Zengi عطا ، و روشن در موزاییک های رنگارنگ. در داخل گنبد است و سنگ قبر دفن سنگ مرمر ، برازنده در قرآن کتیبه حک شده است. Ambar بی بی ، همسر Zengi عطا ، دروغ در خارج از قبرستان است.

No comments:

Post a Comment