Friday, June 8, 2012

مساجد



ازبکستان کشوری که در آن اسلام به طور گسترده ای پذیرفته و تمرین است. تقریبا در هر جامعه ، یک مسجد است که در آن مردان به روزانه برای دعا ، نماز جمعه و نماز در ماه رمضان وجود دارد. با توجه به این واقعیت ، مساجد بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ازبکستان و بسیاری از آنها واقعا بزرگ و تماشایی است. شما به آنهایی که معروف ترین و بزرگترین مراجعه کنید. در این مکان مقدس هستند ، شما باید رفتار مناسب را دنبال کنید. به عنوان مثال ،

  • کفش باید برداشته هنگام ورود
  • زنان باید سر خود را با پارچه پوشش
  • حداقل از پوست باید قابل مشاهده

برای تذکرات بهباید بدانید ه باید بدانید مراجعه کنید.

[ویرایش]زنگی آتا مسجد -- تاشکند

زنگی آتا مسجد -- تاشکند
مسجد Zengi آتا در مجتمع مقبره های اساسی گنجانده شده است. این وسیله توسط Zengi آتا Kaziy در سال 1870 ساخته شده است. این مسجد را محصور در حیاط دادگاه در مقابل آرامگاه در جنوب غربی. 1914-1915 از مسجد تحت مرمت و بازسازی شد و تا حدی ayvan تغییر ، شیب سقف بالاتر از گالری از نو ساخته شد و نمای جنوبی بود منتقل شده است.

این مسجد شده است برای نماز جشن استفاده می شود. این نشان دهنده ساختمان با مولفه توسعه یافته در جهت مقطع ، با یک بزرگ پورتال در مرکز گنبد ، کاهش بال از قوس ، گنبد گالری در دو طرف و یک تراس چوبی در مقابل ساختمان است.

[ویرایش]Hazret - Hyzr مسجد -- سمرقند

Hazret - Hyzr مسجد -- سمرقند
این مسجد به نام بعد از Hazret - Hyzr ، یک سنت اسلامی و سرگردان ابدی ، توده ها در دامنه های جنوبی تپه افراسیاب ، در تقاطع در کنار بازار مرکزی. یک افسانه می گوید که Hazret - Hyzr کمک کرد که حامی سمرقند ، Kusam بن عباس ، به فرار می شود و به جاودانه.

هنگامی که یک معبد بت پرست اینجا است که در آن بت در سال اول از اسلام پرستش بودند. این معبد را به یک مسجد تبدیل شد. Hazret - Hyzr محترم بود به عنوان یک سنت ، آوردن موفق باشید و ثروت در سفرهای دور و تجارت. مسجد امروز در پایه های قرون وسطی در سال 1854 ساخته شده است. نقاشی های حک شده ganch و رنگ در سقف تزئین داخلی.

[ویرایش]شمشیر مسجد Hauz -- بخارا

شمشیر مسجد Hauz -- بخارا
هر جمعه ، از انتشار نفیس از فرش قرمز تیره بخارا خواهد زمین را از کشتی که منجر به "مسجد نزدیک استخر ، ارایش. پر زرق و برق لباس امیر که سرمایه گذاری را از پشت محافظت از قلعه خود را برای گناهان خود را در زیر گنبد با شکوه Hauz شمشیر جبران کردن. امروز ، استالاکتیتهاو حک شده از آن ستون های چوبی ظریف هنوز حمل پژواک از مسجد دربار در بالا حک شده و Ark. رنگ تزیین Hauz شمشیر (در 1712) هنوز هم می کشد تحسین. نمای مسجد را دوباره جذب چشم با ترمیم اولیه رنگ و آن را 12 متر بالا iwan هنوز هم به عنوان مخفف از بالاترین ، بیشتر دلپذیر و زیبایی در آسیای مرکزی تزئین شده است.

[ویرایش]Balyand مسجد -- بخارا

Balyand مسجد -- بخارا
پنهان در حاشیه این شهر قدیمی ، از 400 متر در جنوب مدرسه Kosh میرا در خیابان ، در Balyand (بالا) مسجد اغلب نادیده گرفته جواهر قرن 16 است. پس از بازرسی های اولیه ، نمای آن است unimposing ، قابل توجه فقط برای ستون های بلند و باریک از iwan می دهد که مسجد نام خود را ، عاری از monumentality ذاتی در خیلی از معماری بخارا است. اما در زیر revels بیرونی آن دست نخورده ناشناس برخی از لوکس ترین دکوراسیون می شود در بخارا در بر داشت. اسکیزوفرنی این معماری است که به دلیل عمیق در مسجد را برای وجود خاک سپرده شد. منطقه آن را یکی از غنی و منطقه به طور سنتی منعکس موقعیت اجتماعی خود ، تقوا و پارسایی مذهبی از طریق مسجد آن بود.

داخل مسجد کوچک است و صمیمی. نماز تشک لحاف طبقه در آشنایی راحت است. تمرکز هنری و معنوی این مسجد یک انفجار شدید از چند رنگ کاشی و کاشی کار ، تزئین شده با نقوش گیاهی و کتیبه های قرآنی است. زیبایی کنده کاری شده چوبی سقف قابل توجه است پوشش (رنگ) unrestored آن ، به حالت تعلیق در زنجیره ای از پرتوهای عبور از بالا. Balyand توابع اکنون دوباره به عنوان یک مسجد کار می شود و باید در صلح و آرامش در هنگام دعا نماز را ترک کردند.

[ویرایش]Magok - I - عطاری مسجد -- بخارا

Magok - I - عطاری مسجد
فرود 6 متری که در لایه های عمیق فرهنگی این مسجد Magok - I - عطاری و شما زیارتگاه بت پرست را پیدا کنید ، به جای مانده از صومعه ای بودایی ، یک معبد زرتشتی و مسجد از مهاجمان عرب ، تمام فضای به اشتراک گذاری است. این باستان شناس چه VA Shishkin های پیدا شده در حفاری های خود در 1935 ، او به عنوان پرده برداری مشغول به کار گسترش عمودی منحصر به فرد از 2000 سال از تاریخ بخارا است.

سامانیان در قرن 10 ، در مسجد شروع به نام خود در حال حاضر شناخته می شود ، بخشی از آن از فروشندگان گیاه دارویی ادویه جات ترشی جات که خود را در بازار مشغول نمایش داده شده در اینجا ، بخشی از آن از نام به نام مربع (به معنی Mohh یا ماه و یا نام یک شاهزاده افسانه) و نمایشگاه سالانه دو بار برگزار مذهبی در اینجا ، و همچنین در بخشی از عمق لایه های فرهنگی آن است. در 937 مسجد چهار pillared به زمین در یک آتش سوزی در سطح شهرستان سوخته بود و در قرن 12th مسجد حاضر ساخته ، که از آن تمرکز مسجد ، پورتال اصلی جنوب ، باقی مانده است.

[ویرایش]آک مسجد -- خیوه

آک مسجد -- خیوه
اسلحه های AK (سفید) مسجد توسط Anush خان در اواسط قرن 17 ساخته شده است. این یک مسجد کوچک در سه ماهه بعدی به Palvan دروازه است. این ساختمان در فصل زمستان با نمازخانه است و گنبد سفید مخروطی.

محراب است در وسط دیوار جنوبی واقع شده است. aivan ستون مرزهای سه طرف سالن زمستان. شبکه Ganch تزئین پنجره ها از مسجد و Epigraphic و زینتی کنده کاری تزیین درب.

کتیبه های آشکار از تاریخ ساخت و ساز ، 1838-1842 ، و نام سازندگان نور محمد ، پسر الدین Qalandar و Qalandar ، پسر محمد Seyid.

No comments:

Post a Comment